More Concerts

More Concerts

In addition to the regular concert formats, the Basel Sinfonieorchester has various unique concerts in Switzerland and abroad in its programme. These include guest concerts and tours. Experience the broad variety of what we offer every season.

More Concerts

ZU GAST IN LÖRRACH


Sinfonieorchester Basel
María Dueñas, violin
Ivor Bolton, conductor

Fanny Hensel:
Ouverture in C major (1832)

Felix Mendelssohn Bartholdy:
Concerto for Violin and Orchestra in e minor, op. 64 (1844)

Louise Farrenc:
Symphony No. 3 in g minor, op. 36 (1847)

More Concerts
slider-image

Sinfonieorchester Basel
María Dueñas, violin
Ivor Bolton, conductor

Fanny Hensel:
Ouverture in C major (1832)

Felix Mendelssohn Bartholdy:
Concerto for Violin and Orchestra in e minor, op. 64 (1844)

Louise Farrenc:
Symphony No. 3 in g minor, op. 36 (1847)

Back to calendar

ZU GAST IN LÖRRACH


More Concerts

20:00

Burghof Lörrach

Herrenstrasse 5
79539 Lörrach
T. +49 (0)7621 940 89 0

Website

 

close
Information and tickets

Heute ist es kaum vorstellbar, dass vor 200 Jahren eine Frau als Komponistin in der Öffentlichkeit unerwünscht war. Fanny Hensel wurde von ihrem Bruder Felix, ihrem Vater und ihrem Ehemann mehrfach darauf hingewiesen – ihre Ouvertüre wurde gar unter dem Namen ihres Bruders veröffentlicht.

Louise Farrenc war die erste Frau, die von ihrem Mann als Komponistin unterstützt wurde. 1842 ernannte man sie zur ersten Professorin für Klavier am Pariser Konservatorium. Ihre 3. Sinfonie, die kurze Zeit später entstand, ist ein grosser Wurf. Sie wurde erst vor wenigen Jahren wiederentdeckt und erobert sich von Jahr zu Jahr einen festeren Platz im Konzertrepertoire.

ZU GAST IN LÖRRACH


More Concerts

20:00

Burghof Lörrach

Herrenstrasse 5
79539 Lörrach
T. +49 (0)7621 940 89 0

Website

 

close
Information and tickets